خدمات پس از فروش

آسودگی خاطر و رضایت کامل مشتریان همواره از هدف های اصلی کولينگ خودرو  بوده است. به همین دلیل ما در کولينگ خودرو   تمامی تلاش خود را میکنیم تا تمامی سفارشات در شرایط مطلوب مشتری به دست ایشان برسد. با این وجود ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسائلی روبرو شوند، در این گونه موارد خدماتی به عنوان خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. با توجه به ماهيت و نوع قطعات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی کولينگ خودرو ، اکثريت قطعات علاوه بر گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی – مشمول مهلت 24 ساعته جهت تست و بازگشت قطعه می‌شوند. لازم به توضيح است  قطعاتی که به عنوان هدیه‌ از طرف کولينگ خودرو  همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش درج شده، مشمول مهلت 24 ساعته جهت تست و بازگشت قطعه نمی باشند.

نکته 1: باز کردن جعبه و نصب قطعات باید توسط نصاب متخصص مربوطه صورت گیرد در غیر این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش از بین خواهد رفت.

–  نکته 2: در صورت استفاده از کد تخفیف در خرید خود بعد از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل همچون انصراف از خرید، حذف و یا تغییر قطعه ویا تعداد قطعات وجود نخواهد داشت. درصورتی که مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، کد تخفیف باطل گردیده و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود نخواهد داشت.

شرایط بازگرداندن قطعه 

استفاده از 24 ساعت ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

 1-درصورت وجود ایراد یا اشکال فنی در قطعه ی خریداری شده

الف- اشکال و یا ایراد فنی الزاما باید حداکثر تا 24 ساعت بعد از دریافت قطعه مراتب را از طریق تلفن و يا هريک از راههای ارتباطی موجود به فروشگاه اطلاع دهد.

ب- وجود کارتن و جعبه و بسته بندی اصلی قطعات و نگهداریشان بصورت سالم تا پایان مهلت 24 ساعته الزامی بوده، لذا از دور ریختن آن و یا باز کردن غیر اصولی بسته بندی جداً خودداری کنید.

ج-استفاده از این سرویس تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که قطعات در کارتن یا جعبه و بسته بندی اصلی خود به کولينگ خودرو  بازگردانده شود.

د- برچسب زدن و یا یادداشت توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه و بسته بندی اصلی قطعه و یا پاره و مخدوش نمودن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

و- این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (مانند شکستگی، خط و خش و… بروی بدنه قطعه) که در اثر استفاده نادرست خریدار از کالا ایجاد شده باشد، را شامل نخواهد شد. استفاده نادرست پس از تحویل کالا شامل مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متعارف با قطعات را شامل می‌شود.

ز- پس از هماهنگی با کارشناس فروشگاه و اخذ تاييديه جهت عودت کالا – کاربر موظف است فقط از طریق پست سفارشی شرکت پست، کالا را به کولينگ خودرو  ارسال نماید و هزینه ارسال را پرداخت کند. پس از بررسی کارشناسان کولينگ خودرو  و تایید ادعای کاربر، هزینه کالا و ارسال به کاربر عودت داده می شود.

 

2- اگر قطعه خریداری شده از نظرمشخصات برند، نوع، یاظاهرفیزیکی بااطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد

الف- وجود هر گونه مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت بعد از دریافت قطعه مراتب را از طریق تلفن و يا هريک از راههای ارتباطی موجود به فروشگاه اطلاع دهد.

ب- در صورتی که مغایرت، بدون استفاده از قطعه قابل مشاهده باشد، مثل رنگ و یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید قطعه در شرایط اولیه خود و استفاده نشده بازگردانده شود.

-ج- توجه داشته باشید که عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید کاربر بوده و از آنجا که ممکن است در پاره ای از جزئیات با قطعه دریافتی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت نمود. ملاک وجود مغایرت در مشخصات قطعات، مشخصات فنی و یا برند درج شده در سایت کولينگ خودرو  است.

د- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد،مانند برند و … ، امکان رسیدگی به درخواست کاربر تنها در صورتی امکان پذیر است که قطعه از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

و- در مواردی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

ز- استفاده از این سرویس فقط  در صورتی امکان‌پذیر است که قطعه در کارتن یا جعبه اصلی خود به کولينگ خودرو  بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی قطعه و یا پاره و مخدوش شدن آن، امکان استفاده از هر گونه ضمانت بازگشت را کاملا از بین خواهد برد.

ح- پس از هماهنگی با کارشناس فروشگاه و اخذ تاييديه جهت عودت کالا – کاربر موظف است فقط از طریق پست سفارشی شرکت پست، کالا را به کولينگ خودرو  ارسال نماید و هزینه ارسال را پرداخت کند. پس از بررسی کارشناسان کولينگ خودرو  و تایید ادعای کاربر، هزینه کالا و ارسال به کاربر عودت داده می شود.

 

 3- وجود آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری قطعات خریداری شده

الف- آسیب‏‏ دیدگی یا ایراد فیزیکی باید حداکثر در طی 24 ساعت بعد از دریافت قطعه مراتب را از طریق تلفن و يا هريک از راههای ارتباطی موجود به فروشگاه اطلاع دهد.

ب- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شده و از دور ریختن آن به جد خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی مقدور خواهد بود که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به کولينگ خودرو  بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن هر گونه توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی قطعه و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 

تبصره 1: اگر در اثر حمل و نقل، به قطعه آسیب رسیده باشد

*با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد کلیه ی مرسولات، تحویل قطعات به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر بوده و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل بوده و کولينگ خودرو تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، اقدام به جبران خسارت می‌‏کند.

*نگهداری کارتن و جعبه قطعات به صورت کاملا سالم الزامی می باشد. استفاده از این سرویس فقط در شرایطی امکان‌پذیر است که قطعه در کارتن یا جعبه اصلی خود به کولينگ خودرو  بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی قطعه و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

*قطعه آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید دقیقا به همان شکلی که کاربر تحویل گرفته است، به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش کولينگ خودرو  ارسال گردد.

*در صورتی که آسیب وارده‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، کاربر می‏‌تواند با هماهنگی کارشناس فروشگاه از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کرده تا جهت بررسی و ارسال مجدد به کولينگ خودرو بازگردانده شود.

توجه مهم:بعد از بررسی قطعات مرجوع شده توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که قطعه خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای کاربر ارسال خواهد شد. در صورت عدم تحویل کالای سالم و بدون مشکل از طرف مشتری، قطعه ی مزبور برای مدت زمان یک ماه بصورت امانت نزد کولينگ خودرو در واحد خدمات پس از فروش باقی مانده و با انقضای این مهلت کولينگ خودرو در قبال قطعه و زیان‌های وارده و یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

 

کالا را چطور ارسال کنید؟ 

الف- لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش کولينگ خودرو تماس حاصل فرمایید.

ب- از هر گونه ارسال قطعه بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش کولينگ خودرو جداً، خودداری کنید.

ج- جهت ارسال، باید قطعه در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شده و به مراه لوازم جانبی و همه اقلام همراه و قطعات بسته بندی به همراه قطعه اصلی ارسال شود.

د- برچسب زدن، نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی قطعه و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، می توانید توضیحات خود را در پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذی بصورت جداگانه بنویسید)

و- فاکتور حتما باید به همراه قطعه ارسال شود و پشت آن مشکل را یادداشت کنید. درصورت ارسال با پست پیشتاز، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید.

ز- جهت بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که تمامی هزینه‌های بازگرداندن قطعه به عهده مشتری بوده و کولينگ خودرو در قبال این هزینه‌ها تعهدی ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل‌های شرکت، بعد از تایید خدمات پس از فروش به حساب کاربر واریز می‌گردد.

ح- از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی بوده، جهت اطمینان رسید را به فاکتور منگنه و همراه بسته ارسال کنید.

. ط- اگر ساکن تهران هستید، جهت هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن قطعه، با کولينگ خودرو تماس بگیرید

ی- از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری قرار داده، سپس آن را ارسال کنید.

 

 

 

هزینه ارسال قطعات چطور محاسبه خواهد شد؟

الف- در صورتی که ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش کولينگ خودرو برسد، تمامی هزینه‌های ارسال به عهده کولينگ خودرو می باشد.

ب- جهت واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست الزما باید به همراه قطعه برای کولينگ خودرو ارسال شود.

ج- در صورت عدم تایید ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان کولينگ خودرو ، هزینه ارسال و دریافت مجدد قطعه، به عهده مشتری خواهد بود.

 

بعد از رسیدن و دریافت قطعه توسط خدمات پس از فروش کولينگ خودرو  ، روند رسیدگی به درخواست کاربر چگونه می باشد؟

 

1- کارشناسان خدمات پس از فروش کولينگ خودرو  ایرادهای اعلام شده توسط کاربر را بررسی و کنترل می‌‏کنند. در صورتی که ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان کولينگ خودرو تایید شود، قطعه تعویض گردیده و قطعه بدون مشکل برای کاربری ارسال می گردد.

2- لازم به ذکر است تعویض قطعه منوط و مشروط به موجود بودن قطعه مورد نظر در انبار می باشد. در صورتی که در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم جهت تعویض قطعه، موجودی آن به اتمام برسد؛ کولينگ خودرو بنا به انتخاب کاربر قطعه دیگری را ارسال کرده ویا وجه قطعه مرجوعی را به حساب کاربر واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب  قطعه دیگر، تفاوت قیمت قطعه جدید با قطعه مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می گردد. برای کالای گران‌تر، کاربر تفاوت را پرداخت برای کالای ارزان‌تر، کولينگ خودرو تفاوت را به حساب کاربر واریز می‌کند.

3- اتمام موجودی قطعه و یا تغییرات قیمت آن در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ وجه حقی را برای کاربر ایجاد نکرده و کولينگ خودرو در قبال تهیه همان قطعه و یا تغییرات قیمت آن هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا مندرج در فاکتور به کاربر را می‌پذیرد.

4- پس از دریافت و پذیرش کالا توسط کولينگ خودرو ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط کاربر، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.

– 5- کارشناسان فنی خدمات پس از فروش جهت تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده قطعات ارائه شده در سایت کولينگ خودرو هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست قطعه (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در واقعیت رعایت رویه‌های تست زمان‌بر بوده و در مواردی نیاز به هماهنگی با متخصصین آن قطعه دارد. به همین دلیل زمان اعلام نظر کارشناسی جهت تعویض قطعه به طور میانگین 48 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، با تمامی این تفاسیر خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز کاربران محترم پاسخ دهد.

6- از هنگامی که وضعیت قطعات در واحد خدمات پس از فروش، مشخص گردد، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب کاربر واریز خواهد شد.

7-لازم بذکر بوده ملاک عمل و اقدام فروشگاه،نظر کارشناسان فنی پشتیبانی وخدمات پس از فروش کولينگ خودرو  میباشد.